Hae tästä blogista

maanantai 16. joulukuuta 2013

Kylmää karussa

Lauantaiaamun aikaisen herätyksen ja lennon jälkeen laskeuduimme onnellisesti Malagan lentokentälle. Saimme ohjeet autovuokraamon neitoselta mennä ulos, oikealle, bussien ohi tunneliin ja odottaa siellä kollegaansa. Niin teimme, ja vielä tunnin kuluttuakin odotimme sitä kollegaa. Viiden muun autovuokraamon autot hakivat jo kolmatta kierrosta matkustajia, ennen kuin Del Paso-firman shuttle-bussi saapui paikalle. Ja saman tien se täyttyi matkustajista, emmekä me ennättäneet edes liikahtaa paikaltamme. Ja samoin kävi varttitunnin päästä, eli auton tavaratila täytyi pakaaseista, emmekä mahtuneet mukaan. Paitsi mies meni ja minä jäin odottelemaan seuraavaa kyytiä. Taas reilu vartti ja vihdoin pääsin tavaroinemme mukaan kyytiin kohti autovuokraamoa. Sieltä saimme sitten pienen pösön, jolla suunnistimme kohti Fuengirolaa.

Majoituimme koko seurue suuren kerrostalon huoneistoon jo heti puolen päivän jälkeen.

Ensitutustuminen mereen ja rantabulevardiin oli mukavaa tuulesta huolimatta. Illalla kävimme kahdestaan ravintolassa syömässä ja pois lähtiessämme saimme ihailla ja kuvata kuuta.

Sunnuntaina kävelimme taas porukalla; nyt yritimme Suomi-keskukseen, vaan se oli suljettu. Lapsiporukka meni leikkipuiston jälkeen eläintarhaan ja me jatkoimme matkaa rantaa myöten pohjoiseen päin. Kävimme kääntymässä aallonmurtajalla, jossa oli onkijoita, kuten muuallakin pitkin rantaa.

Paluumatka tuntui tosi pitkältä, vaikka kävimme syömässä venesataman karibialaisessa ravintolassa. Kun vihdoin pääsimme takaisin kämpille, huomasimme kävelleemme yhteensä liki 15 kilometriä. Ilmankos leikattu vasaravarpaani oli hieman kiukkuinen ja selkä väsynyt.

Maanantaina kävelimme muutaman kilometrin ja pääsin Saaran kanssa hiustenleikkuuseen. Vielä pieni kävely lisää ja kävimme syömässä kiinalaisessa neljä annosta päivän menua. Täydellä vatsalla oli sitten mukavaa käydä suuressa kaupassa, kun ei tullut tehtyä turhia heräteostoksia. Kotiinpaluun ja välipalan jälkeen suunnistimme Fuengirola-joen länsipuolelle ja suureen Miramari- ostoskeskukseen. Samu ei saanut sieltä potkulautaa; sen sijaan Saara sai ihanat leluluettelot, joista riittää ihailemista ja leikkelemistä pitkäksi aikaa. Lapselliset jatkoivat ostoskierrosta kauemmas, vaan me vähemmän lapselliset palasimme croks-kaupan kautta kämpille. Täällä on nimittäin kivilattiat, joten kaikki eivät tarkene olla edes sukkasillaan, ettei kylmä iskee vanhoihin luihin.

Ja sitten onkin etsiydyttävä jonnekin lähikapakkaan, jossa on Wi-Fi –yhteys, jotta saan tämän jutun kuvineen julkaistua…
Lentomatkalla näimme paljon ruulimyllyjä...

Sunnuntaimarkkinat majoitustalomme vierellä
Näköala terassiltamme

Merellä tuulee ja tyrskyt lyövät rantaan...
Rannalla on joulun aikaan upeita hiekkaveistoksia

El Toro Fuengirolaa vartioimassa

1. Mielenkiintoista kuulla joulunajasta siellä! Kivoja kuvia olit napannut! Aurinkoista ja rauhallista joulunodotusta sinne etelään! Arvi W

2. Hienoa että kirjoitat kertomuksen, yleensä ihmiset lähettävät vain kuvia. Hyvää joulun odotusta sinne lämpöön(toivottavasti on) t. Eero J.

Ilahdun kaikista kommenteista, kiitos!